Occasions, APK Keuring, reparatie en auto onderhoud voor alle merken

Common-rail systemen.

Recent ontwikkelde Bosch het zogeheten common-railsysteem. Een modulair opgebouwd systeem, bestaande uit een radiale verdelerpomp, een rail (verdelerbuis), magneet gestuurde verstuivers, een elektronische regelunit, sensoren en actoren. Dank zij deze ontwikkeling ontstond een nieuwe generatie dieselmotoren met ongekende prestaties: sterk, zuinig, schoon en stil. De kern schuilt in de nauwkeurige elektronische sturing van alle nieuw ontwikkelde componenten. Daarbij is de inspuitdruk onafhankelijk van het toerental en kan de inspuithoeveelheid nauwkeurig worden geregeld. De maximale druk bij de verstuivers is 1.600 bar, waardoor zeer nauwkeurige voor-, hoofd- en na-inspuiting mogelijk is.

Elektronische verdelerpompen.

De bekendste in deze serie is de VP44. Een radiale verdelerpomp met verminderde belasting van de onderdelen. De sturingseenheid van de pomp heeft de rekencapaciteit van een moderne PC en regelt alle functies van zowel de pomp als van de motor. Bovendien werd deze zodanig geconstrueerd dat hij bestand is tegen de extreme omstandigheden in de motorruimte.

Mechanische verdelerpompen.

Dit zijn compacte en lichte verdeler-inspuitpompen voor snellopende (bedrijfs)automotoren. De meest voorkomende zijn axiale-plunjer verdelerpompen (voor indirecte inspuiting) en radiale verdelerpompen (voor directe inspuiting). De verdelerpomp geeft de dieselmotor een soepel en groot toerenbereik en maakt hem bovendien zuinig.

Lijnpompen.

De lijnpomp is een klassieker en een van de meest veelzijdig toegepaste en doorontwikkelde onderdelen van diesel-injectiesystemen. Ook tegenwoordig wordt deze nog zeer gevarieerd ingezet. Voordeel van de lijnpomp, met een werkdruk van 550 tot 1.350 bar, is zijn robuustheid, onderhoudsvriendelijkheid en lange levensduur.

Verstuivers.

Voor elke dieselmotor en inspuitsysteem wordt een specifieke verstuiver ontwikkeld. Deze doseren en verstuiven de brandstof en zorgen voor een juiste verhouding in het lucht-brandstofmengsel. Moderne systemen gebruiken verstuiverhouders met bewegingsvoelers die als sensor dienen voor het elektronische motormanagementsysteem. Hoge druk injectiesystemen gebruiken individueel gecontroleerde injectoren met een nauwkeurigheid tot enkele µm. Een noodzaak bij de huidige snellopende dieselmotoren en een garantie voor een efficiënte, correcte en stille verbranding. 

Unit Injectoren of pompverstuivers.

De Unit Injector is een compacte eenheid van pomp en verstuivers en wordt direct op de cilinderkop van de motor gemonteerd. In vergelijking tot conventionele inspuitsystemen zijn bij een Unit Injector de inspuitdrukken veel hoger.
Gecombineerd met een elektronische kenveldsturing zijn een duidelijke reducering van de schadelijke uitlaatmissie en nog diverse andere extra functies mogelijk.



  • Wanneer moet uw auto APK-gekeurd worden? Vul hieronder uw kenteken in:

  • Heeft u het wel eens meegemaakt dat uw auto het zomaar begaf? Met Bosch Car Service Pechhulp weet u dat u op elk moment van de dag, wáár dan
    ook, kunt rekenen op adequate
    en snelle hulp

    Lees meer...

  • Elk voertuig met airco moet minstens één keer per jaar voor een controle naar de gespecialiseerde aircowerkplaats.

    Lees meer...





Als u op zoek bent naar service van hoge kwaliteit, dan bent u op het juiste adres bij Bosch Car Service: Wij bieden advies, reparatie en onderhoud. Bosch Car Service is de grootste merkonafhankelijke serviceformule voor autobedrijven in Nederland. Voor onderhoud en herstelwerkzaamheden aan auto's van alle merken. Uw auto is bij Bosch Car Service dan ook in goede handen. Ons netwerk staat elke dag voor u klaar om u letterlijk op weg te helpen.